3. 11. 2017

XTERRA Worlds, Maui, 16.

Nebyla to typická Havaj. Od úterý do čtvrtka déšť, zataženo. Ve středu při projetí tratě jedno velké bahno, což na jednu stranu dělá trať zajímavou, ale všeho moc škodí:) Vlny taky nebyly malé. Začínala lehká panika, co obout za pláště, aby bahno neucpávalo průchodnost kol, všichni nacvičovali bodysurfing atd. Já nic neměnil, což nakonec bylo rozumné rozhodnutí. V neděli ráno nás přivítalo v brzkých hodinách slunce a trať do startu totálně vyschla. Den jak má na Maui být. Rozuměj vedro, jak sviň.:)
Stojím na startu a mám to srbění v prstech, buď to vyjde nebo ne, jiná varianta není. I po nevím kolikáté vlastně a stále to tam je. Buď své snažení, hodiny tréninku, odloučení od rodiny, spoustu financí a odříkání přetavíte v úspěch nebo nic. Ale cesta a šance se počítá, zvlášť na ošidné Havaji. V tom je kouzlo závodu.
Helikoptéra přibližuje čas startu, s výstřelem se vrháme do vln, začíná mela. První bóje a přeběh rozděluje balík, bohužel zůstávám v druhém, zkouším to docvaknout, ale vlny a silnější plavci jsou proti. Výbýhám z vody a začíná stíhací závod. Biková trať je fyzicky náročná, s dvěma dlouhými kopci a pár kratšími. Mezi sjezdy a roviny v ananasovém poli, ke konci nekonečná trailová motanice, která vyžaduje stopro koncentraci. Jede se mi dobře, nědělám chyby, jsem ve skupince čtyř závodníků a tak dojedeme až do cíle. Čtrnáctý čas na kole mě posouvá k toužené desítce.
Rychlé přezutí a hurá na běh. Opět utahovací kopec mě navádí zpět do džungle. Hravá  náročná trať a zdrcující vedro, to jsou všechno atributy, které berou síly. Nemůžu najít svůj rytmus, mám stále deset metrů na francouzkého závodníka přede mnou. Po dosažení vrcholu naskakuje turbo, začíná se mi běžet lépe nebo frantík to přepálil, docvakávám velkého favorita závodu Bena Allena, jdu přes něj, ale na sedmým kiláku se můj motor přehřívá. Těžkou krizi nerozeběhnu až do cíle. Je to boj. Tam padám nadržku, úplně našrot. Leju na sebe i do sebe litry vody. Dostávám se do normálu. Opět mě závod nezklamal:) Jeden RB mě dostává z žaketu. Nakonec 16. Je nás na tu desítku moc:) Uf.

Děkuji svým partnerům, Karlovarskému kraji a rodině za podporu!
Dáše, Mattovi a Emičce za fandění při závodě. Aloha

Media:
https://www.triatlony.com/clanek/13203-rozhovor-xterra-na-maui-ma-sve-kouzlo-i-prestiz


Xterra Worlds 2017 Highlights

Žádné komentáře:

Okomentovat