23. 11. 2016

ITU Cross World Champs Snowy Mountais, 15.místo

Ráno je jak vymalované, slunce se opírá do našeho bungalowu, eukalyptové stromy šustí v rytmu větru, klokani už odskákali se schovat do stínu. Takové to všudypřítomé ticho hor umocňuje klid před bouří. Start je až ve 14.30, máme dost času ,v klidu si jdeme udělat snídani.
Poslední kontrola materiálu, gelů, pití, neopren a pomalu se přesouváme na start. Nekonečné čekaní se zkracuje, program šampionátu už probíhá od rána startem age group. Procedury typu jestli nemám hrazdu na biku nebo větší reklamu na dresu patří ke koloritu. Tak hurá na rozcvičení, slunce pere o stošest , výška kolem 1200mnm a velmi specifické tratě udělají závod rozhodně zajímavým.
Celé je to namotané kolem obrovského resortu, srdcem je menší mělké jezero okolo kterého jsou rozmístěny luxusní bungalovy. Rovnám se na start podle přiděleného čísla, čekal jsem, že zahrají AC/DC, ale z lesa přijel na koni místní Jarda, zbičoval ho, co se do něj vešlo a s povykem odjel odkud přijel:)
Ticho před popravou přetíná ohlušující výstřel, vrhám se do vody a začíná neskutečná mela, první bóje 100m, boj o pozici a neutopení trvá celé plavání. Zásek na čelo není hrozivej, ale na relativně rovné trati bez velkých možností předjíždět skýtá velké riziko pádu. Uvidíme.
Začátek je do jediného kopce na trati se třemi technickými přejezdy před kameny s možností volby průjezdu (A,B) jedna těžká, druhá lehčí-delší. Volím A, sunu se před některé soupeře nakonec to není s předjížděním tak hrozné. Celá trať je jednostopá, moc se nešlape, charakter trailového parku s velkým množstvím flow. Dvě kola po 17km, úplná koncentrace a jízda brzda-plyn bere hodně sil. Množství přejezdů přes vysoké kameny, hup za stromy, tak dvě roviny:) Rusafa Ruben předvádí neskutečnou školu bikování, kdy prolítne trať o deset minut rychleji než já! O pět než ostatní medailisté. Nikdy jsem takovou trať nejel, velká zkušenost.
Konečně depo, hurá na běh, ktarý je ještě zajímavější než kolo. Opět trail run s úseky přes kameny, skoro plazení se v kanálu, 50m brodění v řece. Celkem 3x3,3km. Při výběhu z depa zjišťuju penalizaci 15vt. za nevím dodnes čeho. Vybíhám se třemi soupeři plus další jsou na dostřel. Rozhoduji se, že zastavím v druhém kole, což nebylo uplně dobrá varianta, protože těsně přes ním mě dobíhá skvěle běžící Smith, později top ten, ale už jsem zastavil, vře to ve mě. Adrenalin s únavou dělají své, nadávky utrousím až v lese, abych ještě nedostal penalizaci za nesportovní chování:) Poslední brod a následný rozběh už do svalů vhání křeč. Nerozjede se naplno, dobíhám na své hraně. Jdu se schovat do stínu. Ve skrytu duše jsem chtěl dokončit výše, ale soupeři byli lépe připravení. Nikdy jsem takhle pozdě nezávodil, beru to jako velkou zkušenost a impuls k další přípravě.
Šampionát byl skvěle připravený, tratě velmi zajímavé srovnatelné s Xterrou. Česká výprava se neztratila, tímto všem gratuluji k dosaženým výsledkům.
Ve Snowy Mountains, konkrétně v Jindy jsem trénoval s Janem Řehulou jako mladík přesně před 13lety a jsem moc rád, že hory a okolí zůstalo stejné-nezdevastované. Je to nádherný kus země.

Děkuji všem svým partnerům, rodině a ČTA.
PS: díky chalani 
Stay tune Honza

video:
https://www.facebook.com/In2Adventure/videos/10155495465093312/

Žádné komentáře:

Okomentovat