12. 6. 2017

XTERRA Belgium, 7.místo

Představte si větší Děčín a máte obrázek o tom, jak vypadá belgický Namur. K tomu přidejte opravdu hodně fanoušků, přes tisíc závodníků a velmi náročné tratě.
Plavání jeden okruh v řece, depo v přilehlých vojenských kasárnách. Odpolední teplota kolem 26st. neopreny povoleny start jednotný. Ještěže byla první bojka daleko, schytal jsem pár ran, někdo mi strhnul čip, po 300m už se to uklidnilo. V duchu jsem si říkal, že jsem někde vzadu, tak jsem se moc neflákal a celou tarť plaval svižně, o to mě více překvapilo, že jsem v depu potkal čelo závodu. Rychlé přezutí a šup na kolo, první kilometry jsou nájezdem k prudkému výšlapu k citadele, což představovalo kilometrový výjezd po kostách. Kluci to to tam rozjeli v brutálním tempu, kterému jsem nestačil a zůstal jsem ve trojici.

Po tomto výjezdu už začal terén, který měl tři kopce a pár blátivých rychlých sjezdů, plus další výjezd k hradu, který šikovaly špalíry diváků. Neskutečná atmosféra. Po prvním kole jsem si říkal, že to nelze vydržet v takovým nasazení, ale když jsem dojel Serrana, tam mě to zase nakoplo. Už na konci kola jsem toho měl tak akorát, převýšení činí 1150m na 30km, to je fakt náročná cyklistika a jak bude vypadat běh nahoru dolu po hradbách byl velkým otazníkem.
Po výběhu z depa jsem cítil, že to není vůbec špatné a začal jsem stíhací jízdu. Hodně borců to kolo zlomilo, nakonec jsem předběhl čtyři a o kousek mi proklouzlo šesté místo o 20m. O to hezčí bylo, že se vyhlašovalo sedm lidí, takže velká bedna je doma.
Organizátoři to opravdu umí, kromě netradičního cíle v amfiteátru hradu, velké plazmové obrazovky, online průbehy výsledků nás všechny překvapili i na vyhlášení, kde každý měl vypít za mocného skandování malé pivo na ex:)
Opravdu skvělý závod, jeden z největších v Evropě. Jeden z těch, který musíš jet.

PS: Honza Děbnár 4. ve své katogorii




Žádné komentáře:

Okomentovat