13. 7. 2015

XTERRA Švédsko, 5.místo

Severské země mi ještě chyběly, byl čas tam zavítat. Švédsko- země udatných Vikingů. A když už, tak rovnou do hlavního města Stockholmu. Přímá linka z Prahy za dvě hoďky, poté rychlovlakem přímo do centra. Letiště Arlanda je 20min. jízdy od Stockholmu. Za ceny, které pro nás jsou opravdu vysoké. Město má bohatou historii. Společně s  moderní architekturou vytváří kompaktní celek s vytříbenou dopravní obslužností včetně cyklostezek. Hodně město připomíná Amsterdam, ovšem uličky v historickém centru a kanály jsou většího rázu. Město se nazývá Benátky severu, což je vystihující označení. Obyvatelstvo je směsice národů, pravé Švédy(ky) nelehko naleznout:)
Švédové žijou sportem, o tom žádná. Běh, kolo, treking, kolce hrají prim. Za každého počasí, které je hodně podobné tomu Varskému. Příroda ryzí. Město překypuje zelení, lesy, jezery.
Nedaleko města v rezervaci Hellasgarden se odehrával další závod z evropské túry Xterry. Dvoukolové plavání s krátkým přeběhem v rašelinovém jezeře. Vylézal jsem společně s Coddensem asi minutu na čelo. Bike byl namotán v přilehlém lese. Minimální převýšení bylo vyrovnáno totálně technickým okruhem, který byl ze 70procent utopen v bahně. Na silného Krise jsem v bahně neměl, takže jsem zůstal  ve svém boji kapánek osamocen. Trať vyžadovala úplnou koncentraci, každá chybička se vymstila. Když už jsem si říkal, jak to mám pod kontrolou. Jedna kaluž asi metr hluboká mě vyvedla z rozpoložení. Krásnej kotoul letmo by jistě ocenil můj bývalí tělocvikář:) Holt Xterra bejby.
Po bahenní lázni následoval kamzíkovej běh. Přes větší či menší skalky. Fakt pěknej, zábavnej trail run po cestičkách mezi borůvčím, těžkej na orientaci a koukání pod nohy.
Nakonec jsem se dostal až na pátou pozici a udržel ji do cíle. Spokojenost.
Celkově je Švédsko zažitek. Stockoholm je atypické velkoměsto stojící za pozornost.
Díky, že jsem se mohl sem podívat.

Výsledky:
https://www.sportstiming.dk/Results/IndividualResults.aspx?Id=1329&lang=se



Žádné komentáře:

Okomentovat